Dyrektor Generalny:

W skład Urzędu wchodzą następujące komórki organizacyjne:  

  • Departament Postępowań Indywidualnych (DPI);
  • Departament Działań Edukacyjnych i Prewencyjnych (DDE);
  • Biuro Prezydialne (PRZ);
  • Biuro Administracyjno-Finansowe (BAF)
Kierownictwo

Paulina Rezler

Dyrektor Generalny

Dane kontaktowe:
  • Adres
  • ul. Twarda 18 00-105 Warszawa
  • E-mail
  • paulina.rezler@pkdp.gov.pl
  • Nr tel.
  • 22 699 60 51
Kierownictwo

Katarzyna Czaj-Trzcińska

Dyrektor Departamentu Postępowań Indywidualnych

Zadania

Do zadań Departamentu Postępowań Indywidualnych należy, w szczególności:  

  1. przyjmowanie i analizowanie zawiadomień o podejrzeniu popełnienia nadużycia seksualnego lub podejrzeniu niezawiadomienia właściwego organu o podejrzeniu popełnienia nadużycia seksualnego;  
  2. obsługa merytoryczna spraw, w których Komisja prowadzi postępowanie na podstawie Ustawy w związku z podejrzeniem popełnienia nadużycia seksualnego lub podejrzeniem niezawiadomienia właściwego organu o podejrzeniu popełnienia nadużycia seksualnego;  
  3. obsługa merytoryczna spraw, w których Komisja prowadzi postępowanie wyjaśniające na podstawie Ustawy;  
  4. zwracanie się do organów władzy państwowej, osób fizycznych lub prawnych oraz innych podmiotów w celu uzyskania dokumentów lub informacji niezbędnych do prac Komisji;
  5. przygotowanie dla Komisji referatów zawierających analizę akt sprawy innych organów;  
  6. przygotowywanie analiz i opracowań, opracowywanie projektów rozstrzygnięć w sprawach, o których mowa w pkt 3-5;
  7. obsługa merytoryczna posiedzeń Komisji;  
  8. monitorowanie wskazanych przez Komisje, będących w toku, spraw: karnych, cywilnych, administracyjnych, dyscyplinarnych lub spraw innego rodzaju;
  9. przygotowanie projektów zawiadomień właściwych organów o podejrzeniu: 
    • popełnienia przestępstwa pedofilii,
    • niezawiadomienia właściwego organu o podejrzeniu popełnienia przestępstwa pedofilii,
    • popełnienia przestępstwa, o którym mowa w art. 41 ust. 1 lub 2 Ustawy;
  10. wysłanie zawiadomień, o których mowa w pkt 9. po akceptacji Komisji;  
  11. podejmowanie interwencji i działań mających na celu wspieranie osób poszkodowanych w postępowaniach prowadzonych przed organami państwa;  
  12. uczestniczenie we wskazanych przez Komisję postępowaniach sądowych na prawach oskarżyciela posiłkowego za zgodą osoby poszkodowanej lub jej opiekuna prawnego;  
  13. przygotowanie dla Komisji projektów korespondencji zawierającej wniosek o wszczęcie odpowiedniego postępowania, w tym postępowania dyscyplinarnego informującego władze organizacji i inne podmioty o podejrzeniu: 
    • popełnienia przestępstwa pedofilii,
    • niezawiadomienia właściwego organu o podejrzeniu popełnienia przestępstwa pedofilii;
  14. przygotowanie projektów wniosków do Prokuratora Generalnego o wniesienie skargi nadzwyczajnej albo kasacji od prawomocnego orzeczenia kończącego sprawę w zakresie przestępstw pedofilii oraz o objęcie prowadzonych postępowań szczególnym nadzorem;  
  15. przygotowanie projektów postanowień Komisji w przedmiocie wpisów w Rejestrze oraz podejmowanie działań technicznych związanych z wpisami w Rejestrze;  
  16. opracowywanie projektu stanowiska Komisji w przedmiocie przekazania albo uznania za oczywiście bezzasadne zgłoszenia, o którym mowa w art. 21 Ustawy;  
  17. wykonywanie wszelkich innych zadań, niezbędnych do realizacji celów Komisji lub zleconych przez Członków Komisji.  
Dane kontaktowe:
  • Adres
  • ul. Twarda 18 00-105 Warszawa
  • E-mail
  • urzadkomisji@pkdp.gov.pl
  • Nr tel.
  • 22 699 60 51
Kierownictwo

Weronika Jakubowska

Dyrektor Departamenu Działań Edukacyjnych i Prewencyjnych

Zadania

Do zadań Departamentu Działań Edukacyjnych i Prewencyjnych należy, w szczególności:  

  1. prowadzenie wskazanych przez Komisję działań edukacyjnych, szkoleniowych w zakresie zadań Komisji;  
  2. prowadzenie wskazanych przez Komisję działań prewencyjnych w zakresie zadań Komisji;  
  3. obsługa współpracy Komisji ze stowarzyszeniami, samorządami zawodowymi, kościołami i związkami wyznaniowymi, ruchami obywatelskimi, innymi dobrowolnymi zrzeszeniami i fundacjami, organizacjami oraz z zagranicznymi i międzynarodowymi organami lub organizacjami działającymi na rzecz ochrony praw dzieci, w szczególności działającymi na rzecz ich ochrony i przeciwdziałania przemocy, w tym przemocy seksualnej;  
  4. opracowywanie raportów dotyczących zakresu ochrony małoletniego poniżej lat 15 przed czynnościami skierowanymi przeciwko wolności seksualnej i obyczajności;  
  5. opracowywanie standardów chroniących dzieci przed przestępczością przeciwko wolności seksualnej i obyczajności;  
  6. opracowywanie i przedstawianie Komisji projektów raportów z działalności Komisji zawierających wnioski i rekomendacje dla organów państwa, organizacji i podmiotów w zakresie zapobiegania nadużyciom seksualnym i ich zwalczania;  
  7. prowadzenie określonych przez Komisję działań uświadamiających w zakresie problematyki nadużyć seksualnych i przestępstw pedofilii, sposobów reagowania na nie oraz oceny symptomów świadczących o tym, że małoletni poniżej lat 15 może być ofiarą nadużycia seksualnego lub przestępstwa pedofilii;  
  8. przygotowanie i przesłanie do właściwych organów wniosku o podjęcie inicjatywy ustawodawczej albo o wydanie lub zmianę innych aktów normatywnych;  
  9. realizowanie współpracy międzynarodowej w zakresie właściwości Komisji.  
Dane kontaktowe:
  • Adres
  • ul. Twarda 18 00-105 Warszawa
  • E-mail
  • urzadkomisji@pkdp.gov.pl
  • Nr tel.
  • 22 699 60 51
Zadania

Do zadań Biura Prezydialnego należy: 

  1. koordynowanie pracy innych jednostek organizacyjnych oraz obsługa Przewodniczącego, jego Zastępców i członków Komisji, w tym w szczególności: 1) obsługa prawna i reprezentowanie Komisji w sprawach cywilnych, karnych, administracyjnych lub innych toczących się przed organami administracji, sądami powszechnymi, sądami administracyjnymi lub Sądem Najwyższym;  
  2. organizacja techniczna posiedzeń Komisji;  
  3. obsługa Członków Komisji w zakresie praw i obowiązków Komisji wynikających z Ustawy oraz uprawnień pracowniczych lub innych;  
  4. obsługa obiegu korespondencji i dokumentów Komisji, w tym wykonywanie czynności wskazanych w prze[pisach o ochronie informacji niejawnych, takich jak prowadzenie kancelarii tajnej;
  5. archiwizacja spraw zakończonych przez Komisję;
  6. obsługa Komisji w zakresie komunikacji z mediami poprzez organizowanie i koordynowanie działalności informacyjnej i promocyjnej, w tym również w zakresie zamieszczanych na stronie internetowej Komisji komunikatów, materiałów i innych informacji przygotowywanych przez komórki organizacyjne;  
  7. wykonywania obowiązków wynikających z przepisów o dostępie do informacji publicznej poprzez uzgadnianie dopuszczalności i zakresu udostępniania informacji publicznej i prowadzonych spraw dotyczących jej ponownego wykorzystywania oraz prowadzenie postępowań odwoławczych w tym zakresie, a także obsługa Biuletynu Informacji Publicznej;  
  8. ewidencjonowanie interpelacji i zapytań poselskich, oświadczeń senatorskich, dezyderatów i opinii komisji sejmowych oraz interwencji posłów i senatorów, a także koordynowanie ich załatwiania;  
  9. prowadzenie i przechowywanie dokumentacji przetwarzania danych osobowych w Urzędzie;  
  10. wykonywanie innych zadań powierzonych przez Dyrektora Generalnego lub Przewodniczącego.  

 

W ramach Biura Prezydialnego funkcjonują samodzielne stanowiska pracy asystenta Członka Komisji. 

 

 

Dane kontaktowe:
  • Adres
  • ul. Twarda 18 00-105 Warszawa
  • E-mail
  • urzadkomisji@pkdp.gov.pl
  • Nr tel.
  • 22 699 60 51
Zadania

Do zadań Biura Administracyjno-Finansowego należy, w szczególności: 

  1. obsługa administracyjna, finansowa i kadrowa Urzędu poprzez: 1) administrowanie majątkiem i prowadzenie bieżącej obsługi gospodarczej Urzędu;  
  2. prowadzenie bieżącej obsługi administracyjnej Urzędu;  
  3. prowadzenie spraw kadrowych związanych ze stosunkiem pracy w ramach Urzędu i zarządzanie rozwojem pracowników, organizowanie naboru na wolne stanowiska pracy;  
  4. obsługa Członków Komisji w zakresie uprawnień pracowniczych lub innych;  
  5. prowadzenie spraw finansowych, w szczególności: a) przygotowywanie projektu budżetu Urzędu z uwzględnieniem zasad, trybu i terminów określonych w obowiązujących przepisach oraz bieżąca obsługa finansowo-księgowa budżetu;
    • przygotowywanie projektu planu finansowego;
    • sporządzenie planu finansowego i wniosków o dokonanie zmian w planie finansowym;
    • prowadzenie ewidencji zaangażowania środków na podstawie zawartych umów i porozumień oraz innych dokumentów powodujących lub stwierdzających powstanie zobowiązania;
    • prowadzenie rachunkowości Urzędu oraz jego gospodarki finansowej zgodnie z obowiązującymi przepisami i zasadami;
    • sporządzanie bieżących i okresowych (co najmniej raz na kwartał) sprawozdań i analiz dotyczących wykorzystania środków finansowych budżetowych i pozabudżetowych oraz innych będących w dyspozycji Urzędu;  przedstawianie Przewodniczącemu okresowych sprawozdań i analiz dotyczących wykorzystania środków finansowych;
    • kontrola przeprowadzonych operacji gospodarczych oraz sposobu ich dokumentowania;  
  6. sporządzanie projektów umów i porozumień na wniosek i we współpracy z odpowiednimi komórkami organizacyjnymi;  
  7. organizacja i obsługa zamówień publicznych;  
  8. gromadzenie, przechowywanie, ewidencjonowanie i odpowiednie zabezpieczenie materiałów archiwalnych;  
  9. administrowanie wewnętrzną siecią teleinformatyczną;  
  10. obsługa informatyczna, zaopatrzeniowa i transportowa Urzędu;  
  11. archiwizowanie dokumentacji Urzędu;  
  12. utrzymanie czystości Urzędu;  
  13. prowadzenie ewidencji pieczęci używanych w Komisji;  
  14. gospodarowanie środkami transportu – samochodami służbowymi, będącymi w dyspozycji Komisji.  
Dane kontaktowe:
  • Adres
  • ul. Twarda 18 00-105 Warszawa
  • E-mail
  • urzadkomisji@pkdp.gov.pl
  • Nr tel.
  • 22 699 60 51
Copyright ©2023 All rights reserved | Created by nFinity