Dziennikarze od lat poruszają tematy społeczne i trudne problemy, które często są marginalizowane w publicznej debacie. Szczególne uznanie zdobyły ich filmy dokumentalne: „Tylko nie mów nikomu” i „Zabawa w chowanego” poświęcone problemowi molestowania seksualnego w Kościele katolickim. Dzięki odważnemu i rzetelnemu podejściu braci tematyka ta została nagłośniona na niespotykaną dotąd skalę, a oba dokumenty przyczyniły się do publicznej dyskusji na ten temat.
„Jak wiecie, zajęliśmy się już problemem WSD w Kościele, teraz chcemy zwrócić uwagę na bezpieczeństwo dzieci w całym społeczeństwie” – podkreśla Tomasz Sekielski.
Jako ambasadorzy kampanii bracia kontynuują swoją społeczną misję i wskazują na potrzebę ochrony dzieci przed wykorzystywaniem seksualnym. Siła autorytetu ambasadorów wzmacnia i uwiarygadnia przekaz oraz pomaga w dotarciu do szerokiej grupy odbiorców. Ich aktywny udział pomaga także zainicjować dyskusję o zagrożeniach, jakie najmłodsi napotykają zarówno w Internecie, jak i w realnym świecie.
„Problem wykorzystywania seksualnego może dotknąć każde dziecko, niezależnie od miejsca i czasu. Sprawcą może być osoba, której nigdy byś o to nie podejrzewał” – zauważa Marek Sekielski.
Kampania z udziałem ambasadorów obejmuje szeroką ekspozycję w mediach, w tym spoty telewizyjne, radiowe oraz działania w mediach społecznościowych. Współpraca z braćmi umożliwia Państwowej Komisji realizację dodatkowych materiałów edukacyjnych, takich jak podcasty i artykuły promujące bezpieczne i zdrowe relacje rodzinne. Celem działań mediowych jest także wywołanie szeroko komentowanej debaty społecznej.