W największych polskich miastach zawisło kilkaset ogromnych bilbordów kampanii społecznej „#RozmaiwajReaguj” , która ma na celu uwrażliwienie dorosłych odbiorców na krzywdzę wykorzystywanych seksualnie dzieci.
To już kolejna odsłona kampanii społecznej przygotowanej przez Państwową Komisję do spraw wyjaśniania przypadków czynności skierowanych przeciwko wolności seksualnej i obyczajności wobec małoletniego poniżej lat 15, która w ubiegłym roku prowadzona była za pośrednictwem Internetu. Teraz przeniosła się na fasady budynków w Warszawie, Trójmieście, Krakowie, Poznaniu, Łodzi, Wrocławiu, Szczecinie i miastach Aglomeracji Śląskiej.
Nieprzypadkowo bilbordy pojawiły się właśnie teraz. W radosnej, przedświątecznej atmosferze treści dotyczące wykorzystania seksualnego dzieci wprowadzają odbiorcę w pewien dysonans. Na zaaferowanych zakupami, świątecznymi prezentami przechodniów patrzą smutne dzieci z ulicznych posterów. Nie sposób wówczas zapomnieć towarzyszących społecznej reklamie słów: „Nie wybaczysz sobie, że nie zauważyłeś” Nie wybaczysz sobie, że nie rozmawiałeś” czy „Nie wybaczysz sobie, że nie uwierzyłeś”.
Państwowa Komisja tą Kampanią chce poruszyć serca i umysły jej odbiorców, skłonić do refleksji na temat tego, że tak przejmujące doświadczenie jest udziałem wielu dzieci. Obojętność, lekceważenie tego problemu czy podzielanie fałszywych, stereotypowych przekonań przyczynia się do zwiększenia skali problemu.
Bezpieczne, wolne od przemocy seksualnej dzieciństwo możliwe jest tylko wśród odpowiedzialnych, uważnych i wrażliwych dorosłych.