Ruszyła nowa odsłona ogólnopolskiej kampanii społecznej „Nigdy byś się nie spodziewał” prowadzonej przez Państwową Komisję do spraw przeciwdziałania wykorzystaniu seksualnemu małoletnich poniżej 15. roku życia
Kto? Komu? Gdzie?
Działania skierowane do rodziców, opiekunów, jak i całego społeczeństwa wskazują KTO może być potencjalnym sprawcą, KOMU może stać się krzywda i GDZIE przestępstwo wykorzystania seksualnego może mieć miejsce. Przekaz zwraca uwagę, że przemoc seksualna wobec dzieci często pochodzi od osób, które są znane pokrzywdzonemu, a zagrożenie może wystąpić w różnych miejscach i okolicznościach, zarówno w domu, jak i w środowisku szkolnym, sportowym, czy w Internecie.
Alarmujące dane
Według danych (*Pierwszy Raport PKDP) 41% przypadków wykorzystania seksualnego dotyczy dzieci w wieku 7-12 lat. 40% przestępstw seksualnych wobec dzieci popełniają osoby z najbliższego otoczenia dziecka. Ponadto, 26% dzieci doświadczyło wykorzystania seksualnego bez kontaktu fizycznego, co pokazuje, jak ważne jest dbanie o bezpieczeństwo najmłodszych w cyberprzestrzeni.
Nowa odsłona kampanii
Za produkcję nowej odsłony kampanii odpowiada agencja kreatywna „Big Idea Promotions”. Reklamy widoczne na 12 nośnikach City Tower Lights w Warszawie są zlokalizowane w centralnym punkcie miasta, w rejonie Dworca Centralnego, Złotych Tarasów – przy ważnych punktach komunikacyjnych. Dzięki nowej lokalizacji kampania pozwala dotrzeć z przekazem do jak najszerszego grona odbiorców.
Materiały edukacja i profilaktyczne
W ramach kampanii opracowano liczne materiały edukacyjne i profilaktyczne, dostępne pod linkiem: https://pkdp.gov.pl/nigdy/.